لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی؟

لمینت دندان لایه است همرنگ دندان ها که برای اصلاح طرح چیدمان و اصلاح رنگ دندان ها (رفع ظاهری بدرنگی دندان) در دندانپزشکی به کار می رود، لمینت های دندانی که امروزه طرفداران بسیاری را پیدا کردند. یکی از کاربردهای لمینت دندان مربوط به طراحی لبخند زیبایی می باشد که قبلا در ویدیویی با عنوان اصلاح طرح لبخند با لمینت دندان در سایت دندانپزشکی هروی قرار گرفته است.

اما در لمینت دندان ها لمینت داریم در ادامه درباره هر کدام توضیحات مختصری را ارائه می دهیم، با ما همراه باشید.

۱- لمینت سرامیکی که در آن دندان فرد توسط دندانپزشک مقدار کمی تراش داده می شود و بعد از قالب گیری دندان و ارسال به لابراتور طی چند جلسه آماده شده و بر روی دندانها نصب می شود.

۲- لمینت های کامپوزیتی، اما این نوع از لمینت ها نیاز به ارسال به لابراتور نداشته معمولاً به تراش دندان نیز نیازی ندارد و در کلینیک دندانپزشکی تنها در یک جلسه بر روی دندان ها قرار می گیرد.

توجه: قیمت و هزینه های لمینت های کامپوزیتی با سرامیکی متفاوت می باشد, قبلا در مطلبی با عنوان قیمت لمینت دندان توضیحات درباره هزینه ها داده شده است, اما برای اطلاع از هزینه های دقیق تر بهتر است به دندانپزشکی مراجعه کنید.

ممکن است افراد تصاویر و فیلم های مربوط به لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی را مشاهده کرده باشد و مردد باشند که کدام یک از روش برای اصلاح مشکلات دندانی آنها مناسب تر است، بدون بررسی دقیق دندانپزشک به مراجعه به دندانپزشکی نمی‌توان گفت که کدام روش بهتر است. بهتر است ابتدا به یک دندان‌پزشکی خوب مراجعه کنید، و بعد از بررسی وضعیت دندانهایتان توسط متخصص دندانپزشکی، با مشورت دندانپزشک بهترین روش را برای ترمیم دندان هایتان انتخاب کنید.

فهرست