مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

معمولاً پس از انجام عمل های زیبایی دندانپزشکی مراقبت هایی به بیماران توصیه می شود و لازم است این مراقبت ها رعایت شوند تا نتیجه کار به خوبی حفظ شود. مانند هر عمل زیبایی دیگر کامپوزیت دندان نیز مراقبت های مخصوص به خودش را دارد که در این بخش از دندانپزشکی هروی به آنها اشاره می کنیم:

شما بعد از انجام کامپوزیت دندان می توانید به راحتی خوراکی های مختلف را خورده و نوش جان کنید, تنها محدودیتی که وجود دارد مربوط به جویدن برخی از آجیل های سفت مانند پسته, فندق و بادام می‌باشد. این خوراکی ها ممکن است به کامپوزیت های دندانی آسیب وارد کرده و در سطح کامپوزیت ساییدگی ایجاد کنند. توجه داشته باشید که کامپوزیت های دندانی مانند دندان های طبیعی فرد مقاوم نبوده و لازم است در خوردن خوراکی های سفت مراعات کنید.

جویدن مداد یا ناخن، شکستن خوراکی های سفت مانند آجیل و خوراکی های سفت دیگر با کامپوزیت می تواند باعث کاهش استحکام و در نتیجه ترک خوردن و یا حتی شکستن آن می شود.

البته اگر چنانچه کامپوزیت دندان شما آسیب دید نگران نباشید, زیرا کامپوزیت های دندان قابل ترمیم می باشد و شما می توانید با مراجعه دوباره به دندانپزشکی کامپوزیت را ترمیم کنید.

نکته دیگری که وجود دارد و لازم است به آن توجه کنید مربوط به نوشیدنی های رنگی مانند قهوه, چای و نوشابه ها می باشد.

مطالعه مطلب طول عمر کامپوزیت دندان چند سال است؟ توصیه می شود.

لازم است شما استفاده از این نوشیدنی‌ها را قطع کنید و یا مصرف آنها را به حداقل برسانید، به خصوص در ۲۴ ساعت ابتدایی کامپوزیت دندان مستعد جذب مواد رنگی می باشد.

چنانچه بعد از گذشت ۲۴ ساعت از عمل کامپوزیت دندان نوشیدنی های حاوی رنگ مصرف کردید, برای جلوگیری از تغییر رنگ و ماندگاری زیبایی دندان هایتان سریعا دندانها را بشویید.

چند توصیه

مصرف برخی از خوراکی های رنگی می تواند بر روی رنگ کامپوزیت های دندانی اثر داشته باشد و لازم باشد بعد از مدتی نیاز به لکه گیری دندان ها شود.

چکاپ های دوره ای دندانپزشکی را از یاد نبرید، بررسی منظم دندان های افراد بعد از کامپوزیت، علاوه بر برسی دندان های کامپوزیت شده سایر دندان ها را نیز می تواند شامل شود، چکاپ های دندانپزشکی می تواند به طول عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان کمک شایانی کند.

کلام آخر

رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان ها و چکاپ های منظم و دوره ای دندانپزشکی از مواردی می باشند که لازم می باشد بعد از کامپوزیت دندان ها رعایت بشود. همچنین رعایت اصول صحیح تغذیه ای به منظور جلوگیری از آسیب های دندانی بسیار حائز اهمیت است.

فهرست