فیشور سیلانت برای دندان ها خوبه؟ مزایای سیلانت دندان

در ادامه با ۶ مزیت برتر سیلانت دندانی یا همان فیشور سیلانت دندانها آشنا می شوید:

۱- در برابر حفره ها، پلاک ها و باکتری ها محافظت می کند

سیلانت ها یک پوشش محافظ هستند که از ایجاد پلاک و باکتری جلوگیری می کند. در نتیجه در دراز مدت، سیلانت های دندانی نیز از دندان ها در برابر پوسیدگی و عفونت محافظت می کنند.

۲- شیارهای عمیق را کاهش می دهد

در مقایسه با سایر دندان هایی که به طور طبیعی دارای شیار و فرورفتگی هستند، دندان های آسیاب دارای شیارها و فرورفتگی های عمیق تری هستند. ذرات غذا در این شیارها به دام می افتند و گاهی اوقات مسواک نمی تواند آنها را بخوبی تمیز کند. این بقایای غذا منجر به ایجاد پلاک و باکتری و پوسیدگی می شود. با این حال، سیلانت های دندانی می توانند با تشکیل یک لایه محافظ از پوسیدگی دندان جلوگیری کنند.

سیلانت های دندانی تمام شکاف ها و شیارهای دندان را مهر و موم می کنند. از این رو احتمال تجمع ذرات غذا در دندان را به حداقل می رساند. این سیلانت ها باعث سلامت و بهداشت دهان و دندان می شوند.

۳- فرآیند سریع و بدون درد

بر خلاف سایر روش های دندانپزشکی، استفاده از سیلانت دندان یک روش بدون درد است. علاوه بر این، این یک فرآیند ساده و سریع است که معمولاً ۱-۲ جلسه تمیز کردن و استفاده از دندان طول می کشد.

۴- روش دندانپزشکی مقرون به صرفه

سیلانت ها یک روش دندانپزشکی مقرون به صرفه و مقرون به صرفه هستند. از آنجایی که این یک اقدام پیشگیرانه برای حفره ها است، در هزینه های مورد نیاز برای درمان های دندانپزشکی گران قیمت برای پوسیدگی صرفه جویی می کند. بنابراین، سیلانت های دندانی بسیار ارزان تر از ترمیم های دندانی هستند.

۵- ماندگاری طولانی و بادوام

سیلانت های دندانی ماندگاری بالایی دارند و با مراقبت و نگهداری مناسب می توانند سال ها دوام بیاورند. آنها می توانند به طور موثری از دندان ها برای چندین سال محافظت کنند. اگر بهداشت دهان و دندان خوب رعایت شود و از خوردن غذاهای سفت پرهیز شود، این مدت ممکن است بیشتر شود.

فهرست