روش صحیح مسواک زدن چگونه است؟ + نکات مهم

این که هر شب هنگام خوابیدن دندان ها را مسواک زد، سلامت دهان و دندان ها تضمین نمی‌شود. با یادگیری روش صحیح مسواک زدن دندان ها انتخاب صحیح مسواک و خمیر دندان و گوش دندان به توصیه ها دندانپزشکان می توان سلامت و بهداشت دهان و دندان را بخوبی رعایت کرد. در ادامه درباره مسواک زدن دندان ها توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد، با دندانپزشکی هروی همراه باشید.

اینکه فقط مسواک را به سرعت و بی دقت روی دندان ها بکشید، باعث نمی شود تمامی ذرات غذایی از میبان دندان ها خارج شوند و پلاک از روی سطوح دندان پاک بشود. بلکه باید به روش صحیح دندان ها را مسواک زد.

روش صحیح مسواک زدن دندان چگونه است؟

۱- ابتدا مسواک تان را با زاویه ۴۵ درجه نسبت به لثه نگه‌ داشته و با حرکات رو به سمت بالا و پایین، سطوح جانبی دندان ها را تمیز کنید.

۲- سپس دندان ها را به همین روش و به ترتیب از یک سمت به سمت دیگر دهان تمیز کنید.

۳- بعد از این دو مرحله سپس نوبت به سطوح جونده دندان ها می‌رسد، سطوح جونده دندان ها را نیز بخوبی تمیز کنید.

۴- بعد از تمیز کردن آن، مسواک تان را بصورت عمودی بگیرید و سطوح پشتی دندان ها را نیز تمیز کنید. اگر توجه داشته باشید سطوح پشت دندان های ردیف جلویی معمولاً محل تجمع پلاک ها می می باشند، که در بسیاری مواقع این پلاک زیاد شده و نیاز به جرمگیری پیدا می کنند.

در بالا روش صحیح مسواک زدن دندان ها بیان شد. لازم است چند نکته نیز رعایت شود.

دو نکته مهم

تعویض بموقع مسواک

کم کم و به مرور زمان با استفاده مکرر از مسواک، موهای روی مسواک خراب شده و زمانی که موهای مسواکی فرسایش می‌یابند، دیگر نمی تواند به خوبی سطح دندان ها را تمیز کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید مطلب زمان مناسب برای تعویض مسواک کی است؟  را مطالعه کنید.

هر بار که از مسواک تان استفاده می‌کنید، مسواک را بخوبی شست و شو دهید و بگذارید مسواک در جریان هوا خشک بشود. شاید نیازی به گفتن این موضوع نباشد، اما هرگز از مسواک مشترک با دیگران حتی کودکان استفاده نکنید. همچنین هرگز مسواک را در توالت نگهداری نکنید. مطالعه مطلب توصیه هایی درباره بهداشت مسواک نیز می تواند مفید باشد.

چه مسواکی انتخاب کنیم؟

گفته می شود بهتر است مسواکی رت انتخاب کنید که سر کوچکی داشته باشد تا به خوبی به دندان های ردیف عقب دسترسی داشته باشید. معمولا دندان های ردیف عقب محل تجمع ذرات غذای بعد از میل کردن غذا می باشند.

دندان ها را چند دقیقه و چند بار مسواک بزنیم؟

بسیاری از افراد اگر چه مرتبا دندان هایشان را مسواک می زنند، اما زمان کافی برای تمیز کردن دندان هایشان در نظر نمی گیرند و خیلی سریع دندان ها را میواک می زنند. گفته می شود بهتر است حداقل به مدت ۲ دقیقه دندان ها مسواک زده شود و این کار ۲ مرتبه در روز تکرار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست