چگونه از روکش دندان مراقبت کنیم؟

قبلا در سایت کلینیک دندانپزشکی هروی توضیحاتی درباره نحوه مراقبت از روکش های دندانی توضیحاتی ارائه شده است، با این وجود توضیحات مختصری با عنوان چگونه از روکش دندان مراقبت کنیم در این مطلب ارائه می شود.

ابتدا به این مورد توجه داشته باشید که چنانچه روکش دائمی دندان تان از جا درآمد، لازم است فوراً با دندانپزشکی تماس تماس گرفته تا به شما بگویند چه کارهایی باید انجام دهید تا زمانی که بتوانید به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید. همچنین لازم است حداقل هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه داشته باشید. شاید برایتان سوال باشد که این مراجعات برای چیست؟ با مراجعه و چکاپ منظم دندانپزشکی علاوه بر اینکه می توانید از دندانپزشک تان بخواهید وضعیت کلی دندان هایتان را بررسی کند، نواحی اطراف روکش دندانی به دقت توسط دندانپزشک بررسی می شوند. در صورت بروز هرگونه مشکلی، شناسایی زود هنگام و درمان لازم در مراحل اولیه مشکل و به موقع انجام خواهد شد.

همچنین چنانچه به تازگی از روکش دندانی برای دندان تان استفاده کرده اید، توجه داشته باشید که ممکن است چند روزی طول بکشد تا به روکش جدید دندان تان عادت کنید. در بسیاری از مواقع افراد احساس می کنند روکش دندان شان بلند است. توجه داشته باشید که در ابتدا ممکن است زبان تان سطح روکش را بالاتر از سایر دندان ها احساس کند. گفته می شود معمولاً چند روزی طول می‌کشد تا بتوانید با روکش جدید خوب و راحت بجوید.

همچنین افرادی که از روکش دندانی برای دندان شان استفاده می کنند، در ابتدا حساسیت خفیفی به غذاهای داغ و سرد پیدا می‌کنید، گفته می شود این مورد به تدریج ظرف چند هفته برطرف و رفع می شود.

چند توصیه جهت مراقبت بهتر از روکش های دندانی

گفته می شود برای خارج کردن ذرات غذایی و جرم و پلاک لازم است هر روز بین دندان هایتان را نخ دندان بکشید.

گفته می شود بعد از چسباندن روکش دائمی، به مدت یک روز نباید چیزی بجوید. چراکه گفته می شود چسب روکش دائمی ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا کامل عمل کند. در این مورد با دندانپزشک تان مشورت داشته باشید تا وی راهنمایی های لازم را داشته باشد.

گفته می شود دندان ها را مرتباً یک بار بعد از صبحانه و یک بار پیش از خوابیدن مسواک بزنید. زمان مسواک زدن دندان ها نیز مهم است. گفته می شود مسواک زدن حداقل باید دو دقیقه طول بکشد.

فراموش نکنید که برای سلامت کلی دهان و دندان هایتان و همچنین برای افزایش طول عمر روکش دندان تان، لازم است بهداشت دهان و دندان ها را به خوبی رعایت کنید.

فهرست