مراقبت های لازم بعد از روکش دندان

همان‌طور که می‌دانید دندانپزشکان از روکش های دندانی معمولاً برای بازسازی تاج دندان آسیب دیده و افزایش استحکام دندان های آسیب دیده در برابر شکسته شدن و همچنین برای بهبود ظاهر و زیبایی دندان استفاده می کنند.

روکش دندان جنس های مختلفی دارد, لازم است ماده ای که با آن روکش دندان ساخته می شود مورد بررسی قرار گرفته تا با خصوصیات و شرایط دهانی فرد سازگار باشد، مثلاً به راحتی زنگ نزند و مواد سمی در ساخت آن به کار نرفته باشد.

افراد بسیاری هستند که دندان هایشان روکش شده است یا می خواهند از روکش برای دندان شان استفاده کنند و دوست دارند درباره مراقبت های لازم بعد از روکش دندان بیشتر بدانند مثلاً اینکه چند ساعت بعد از روکش دندان می توان غذا خورد؟

در این بخش از دندان پزشکی شبانه روزی هروی درباره مراقبت های لازم بعد از روکش کردن دندان صحبت خواهیم کرد.

۱- چنانچه بعد از گذشت تقریبا یک هفته از چسباندن روکش روی دندان احساس غیر طبیعی در این بخش از دندان هایتان داشتید (مثل احساس بلندی روکش) جهت انجام اصلاحات لازم به دندانپزشکی مراجعه کنید.

۲- تا ۲۴ ساعت بعد از روکش با طرفی از دهان که دندانش روکش شده باشد بهتر است غذا نخورید و همچنین اگر دندان ردیف جلو روکش شده است از گاز زدن خوراکی های سفت و سخت پرهیز کنید و قبل از خوردن این خوراکی ها آنها را در خارج از دهان به تکه های کوچکی تقسیم کنید.

۳- بعد از روکش کردن دندان تان تقریباً تا گذشت ۲ ساعت هیچ خوردنی میل نفرمایید.

۴- تا ۲۴ ساعت بعد از چسباندن روکش, روی دندان روکش شده را مسواک نزنید, اما بعد از گذشت این مدت می‌توانید برای تمامی دندان هایتان از مسواک و نخ دندان استفاده کنید،. فراموش نکنید که رعایت بهداشت دهان و دندان در طول عمر روکش های دندانی موثر می باشد.

۵- اگر از بریج دندان (پل دندان) که شامل چند روکش دندان به هم متصل شده می باشد برای دندان تان استفاده شده است از نخ دندان مخصوص زیر بریج استفاده کنید، این نخ دندان ها در بسیاری از داروخانه ها به فروش می رسد، توجه فرمایید که بعد از انجام بریج و پل دندان در دندانپزشکی, لازم است آموزش روش استفاده از مسواک و نخ دندان داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست