بریج دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟

بریج دندان که خیلی ها آن را به پل دندان می شناسند باعث پر شدن فاصله ایجاد شده در اثر افتادن یک یا تعدادی از دندان ها می شود، اگر دندان خود را از دست داده اید و جای خالی دندان به وضوح احساس می شود می توانید این مشکل را با کمک بریج های دندانی که متشکل از دو یا چند روکش برای دندانهای موجود در دو طرف جای خالی دندان از دست رفته تهیه شده است برطرف کنید، جنس بریج های دندانی می تواند از طلا، آلیاژ یا روکش های چینی باشد.

چند نوع بریج داریم؟

در کل می توان گفت ۲ نوع بریج داریم، بریج های متکی بر دندان های طبیعی یا بریج های متکی بر ایمپلنت دندان

کدام روش درمانی بهتر است؟

متخصص دندانپزشکی با بررسی های لازم تشخیص می دهد که کدام روش برای حل مشکل دهان و دندان های شما مناسب تر است. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که جای خالی دندان شان را با چه روشی پر کنند ایمپلنت یا بریج دندان؟ اگر شما نیز با چنین موردی مواجه هستید و نمی دانید که از بریج یا ایمپلنت استفاده کنید توصیه می کنیم مقاله ای که قبلا در سایت با عنوان ایمپلنت یا بریج کدام بهتر است؟ درج شده است را مطالعه کنید.

مزایای بریج دندان

استفاده از بریج دندان می تواند فواید و مزایای بسیاری برای افراد داشته باشد، می تواند باعث زیبایی لبخند افراد شده و همچنین توانایی تغذیه و جویدن غذا، تکلم و صحبت کردن افراد را نیز بالا می برد، همچنین بریج برای سایر دندان ها نیز مفید بوده و از حرکت سایر دندان ها نیز جلوگیری می کند.

اطلاعات بیشتر درباره بریج های دندانپزشکی

بریج به معنای پل می باشد و به حالتی گفته می شود که دندان های دو طرف ناحیه جای خالی دندان تراشیده می شود، سپس این دندان های کناری را روکش می کنند، و جای خالی دندان از دست رفته نیز با روکش دندان پر می شود، در واقع به این گونه است که این روکش به دندان های کناری متصل می شوند. قسمت زیرین روکش تا روی لثه آمده و به لثه تکیه می‌دهد، یعنی زیر لثه آزاد می باشد، پس بریج نیاز به نخ کشیدن و رعایت بهداشت دهان و دندان ها دارد. این روکش استحکام خود را از پایه دندان های اطراف می‌گیرد.

پس اگر یک دندانی کشیده شود یا اگر جای خالی یک دندانی در میان سایر دندان ها باشد، به روکش نیاز می باشد تا جای خالی دندان از دست رفته پر بشود. یک روکش برای دندان عقبی به عنوان پایه اول، یک روکش برای دندان جلویی به عنوان پایه دوم، و یک روکش هم که ناحیه جای خالی دندان از دست رفته را پر می کند.

هزینه های مربوط به بریج

تعرفه و قیمت بریج دندان از مواردی می باشد که بسیاری از افراد تمایل دارند قبل از مراجعه به دندانپزشکی از آن مطلع شوند، در این مورد لازم است گفته شود که هزینه های بریج دندان بسته به نوع بریج انتخاب شده و محل جای خالی دندان متغیر می باشد، بهتر است ابتدا به دندانپزشکی مراجعه کنید تا بعد از بررسی های لازم و انتخاب نوع روکش و روش درمانی هزینه های دقیق اعلام شود.

توجه داشته باشید که امروزه در بسیاری از دندانپزشکی های تهران، ویزیت های دندانپزشکی رایگان می باشد و شما می توانید با مراجعه به دندانپزشکی از تعرفه های خدمات دندانپزشکی مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست