برای دندان های جلویی و عقبی کدام بریج (پل دندان) مناسب تر است؟

بریج دندان (پل دندانی) نوعی پروتز ثابت دندان می باشد که معمولا از حداقل ۳ عدد روکش دندان که به هم متصل شده اند تشکیل شده است. در این روش درمانی, ابتدا دندانپزشک دندان های کناری قسمت بی دندانی را تا حدی که بتواند یک روکش روی این دندان دندان بنشاند تراش می دهد.

بعد از تراش دندان, دندانپزشک با قرار دهی یک روکش دندانی توپر که به اصطلاح به آن پونتیک (به انگلیسی pontic) گفته می شود, در وسط و روی بخشی از فک که خالی بوده و بدون دندان می باشد, روکش های پشت و جلوی قسمت بی دندانی را به هم متصل کرده و همزمان فضای بی دندانی در دهان را نیز پر می کند. در تصویر بالا نحوه پوشش قسمت بی دندانی توسط پل دندان (بریج) را مشاهده می کنید.

برای دندان های ردیف جلو و دندان های ردیف عقب کدام پل دندان (بریج) مناسب تر است؟

گفته می شود برای دندان های جلویی بریج کاملا ثابت، بریج معلق و بریج رزین نگهدار گزینه های مناسبی می باشند.

همچنین گفته می شود برای دندان های عقبی که فشار بیشتری را نیز تحمل می کنند, با اینکه می توان از تمامی بریج های دندانی استفاده کرد, اما معمولا بریج رزین نگهدار یا بریج مریلند مناسب نمی باشند.

کدام بریج را انتخاب کنیم بهتر است؟

اگر که قصد استفاده از پل دندان برای دندان تان را دارید, لزان است بدانید که انتخاب های گوناگون و مختلفی از لحاظ جنس بریج و نوع نصب بریج وجود دارد. اما اینکه کدام بریج را برای جایگزینی دندان تان بهتر است انتخاب کنید, توصیه می کنیم که انتخاب نوع بریج را به دندانپزشک تان محول کنید, تا دندانپزشک با توجه به تجربه هایش بریج دندان مناسب برای تان انتخاب کند.

برای جایگزینی دندان از دست رفته بریج دندان تنها گزینه است؟

بریج تنها گزینه برای جایگزینی دندان از دست رفته نمی باشد. شما برای جایگزینی دندان از دست رفته خود از روش های دیگری مانند ایمپلنت نیز می توانید استفاده کنید. قبلا در مقاله های با عنوان ایمپلنت یا بریج؟ توضیحاتی در این مورد داده شده است. می توانید با دندانپزشک تان مشورت کنید و بهترین روش را برای جایگزینی دندان از دست رفته تان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست