دندان های اباتمنت کدام دندان ها هستند؟

دندان های اباتمنت به آن دندان هایی نی گویند که نگهدارنده بریج دندان هستند, در واقع بریج های دندانی با کمک دندان های اباتمنت نگه داشته می شوند.

درباره این دندانها ممکن است سوالاتی پیش بیاید, آیا اینکه آیا این دندانها دست نخورده بدون ترمیم و کاملا سالم هستند؟ یا نه پرشدگی و ترمیم یا حتی روکش دندان دارند؟ در ادامه توضیحاتی درباره این دندانها داده می شود که امیدواریم این توضیحات مفید واقع شوند.

اگر که دندان های اباتمنت دست نخورده باقی مانده باشند, بریج هر چه محافظه کارانه تر باشد بهتر است, منظور از محافظه کارانه تر یعنی هر چقدر بخش کمتری از دندان تراشیده بشود بهتر است.

مطلب پیشنهادی: مراقبت از بریج دندان

همچنین هر چقدر دندان های اباتمنت میزان ترمیم و پر شدگی بیشتری داشته باشند، احتمال اینکه از روکش دندانی استفاده شود بیشتر است. استفاده از روکش برای این است که بریج دندان نقش محافظت کننده داشته باشد نه نقش تخریب کننده.

همچنین ممکن است این دندان ها دچار ترمیم و پرشدگی های کوچکی داشته باشند, پر شدگی های کوچک دندانی را می توان گاها تعویض کرده و با بریج اینلی یا همان اینله ترکیب کرد.

بریج های دندانی یک روش دندانپزشکی جهت پرکردن جای خالی دندانی که از دست رفته است یا کشیده شده است می باشد.

یک پل دندان (بریج دندان) شامل یک یا تعدادی دندان مصنوعی می باشد که در کنار دندان های دیگر قرار می گیرند و از به وجود آمدن مشکلاتی مانند مشکل در طرح لبخند، مشکل در تکلم و صحبت کردن، کجی سایر دندان ها و . . . پیشگیری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست