بهترین نوع بریج دندان کدام است؟

در این بخش از دندانپزشکی شبانه روزی هروی درباره بریج های دندانی و انتخاب بهترین نوع آن ها توضیحاتی داده می شود, امیدواریم این توضیحات برای تان مناسب باشد و از بهترین نوع بریج دندان حل مشکل دندان هایتان استفاده کنید. همانطور که در آخر این مطلب گفته می شود در انتخاب بهترین نوع بریج یا همان پل دندانی حتما با دندانپزشک تان مشورت کنید.

بهترین نوع بریج دندان کدام است؟

گفته می شود که از نظر زیبایی بهترین بریج های دندانی بریج ثابت یا بریج معلق یک طرفه می باشد. معمولا دندانپزشکان جهت جایگزینی دندان جلویی کناری و رفع مشکل بی دندانی این بخش از بریج معلق یک طرفه استفاده می کنند. در این روش دندانپزشک از دندان های نیش به عنوان دندان های اباتمنت استفاده می کند, علت این کار این است که این دندانها ریشه های محکم و بسیار بلندی دارند. توجه داشته باشید همیشه ضرورتی ندارد که از دندان جلویی وسطی به عنوان دندان اباتمنت استفاده بشود.

بریج های دندانی که باله فلزی یا باله رزینی دارند (بریج مریلند) و به دندان های کناری چسبانیده می شوند، ممکن است باعث شوند که دندان های اباتمنت خاکستری بشوند. برای دندان های کناری ردیف جلو که معمولا از دست دادن این دندان ها بسیار متداول است, نیز می توان در صورتی که شرایط دهانی از لحاظ بایت و غیره مساعد و مناسب باشد، از بریج مریلند استفاده کرد.

بریج پورسلین چسبی با حداقل میزان دریل کاری استفاده می شوند و هیچ جزء فلزی و مشکلات مربوط به آنها را ندارند. اگر که زیبایی دندان ها و بریج دندانی برایتان اهمیت بسیاری دارد, می توانید از بریج های دندانپزشکی تمام پورسلین استفاده کنید.

توچه داشته باشید هر چقدر به سمت عقب دهان رفته می شود اهمیت زیبایی بریج نیز کاهش می یابد.

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز گفته شد, حتما با دندانپزشکتان درباره انتخاب نوع بریج مشورت کنید, معمولا دندانپزشکان پیشتر نیز موارد مشابه بسیاری را درمان کرده اند و به همین علت می توانند پیش بینی کنند کدام نوع بریج برای شما مناسب می باشد و با موقعیت و شرایط بیمار سازگارتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست