روکش دندان آسیاب بزرگ و کوچک

روکش دندان پوششی است که دندانپزشک می تواند در برخی مواقع مانند آسیب دیدگی شدید دندان از آن استفاده کند. روکش های دندانی, دندان آسیب دیده را به اندازه، شکل و طبیعی خود برگردانده و باعث بهبود عملکرد دندان می شوند. هدف استفاده از روکش دندان بالا بردن استحکام دندان و همچنین بهبود ظاهری دندان می باشد.

روکش های دندانی برای دندان‌ های آسیاب

روکش دندان آسیاب بزرگ

دندان های آسیاب بزرگ در زمان باز بودن دهان خیلی کم قابل مشاهده می باشند. همچنین در زمان جویدن خوراکی ها نیروی بسیاری به این دندان ها وارد می‌شود و به همین علت دوام و استحکام روکش دندانی برای این دندان ها اهمیت بیشتری دارد. برخی دندان های ردیف عقب قابل مشاهد ه نیستند. در صورتی که این دندان ها اصلا دیده نمی‌شود، بهترین گزینه برای روکش این دندان ها روکش های تمام فلزی می باشد. در مواردی که دندان های ردیف عقب کمی دیده می‌شوند، روکش های فلزی با پوشش سرامیکی یک گزینه ‌بسیار عالی می باشد. همچنین روکش های دندانی تمام سرامیکی کامپیوتری نیز می توانند انتخاب مناسبی باشند. دندانپزشک می تواند روکش مناسب برای دندان آسیاب تان را به شما معرفی کند.

روکش دندان آسیاب کوچک

دندان های آسیاب کوچک معمولاً کمی قابل مشاهده هستند. همچنین به دندان های آسیاب کوچک نیز در زمان جویدن خوراکی ها نیروی بسیاری وارد می‌شود. برای این دندان ها روکش های فلزی با پوشش سرامیکی مناسب می باشد. این روکش ها هم از لحاظ زیبایی مناسب می باشند و هم سابقه درخشانی در دوام و استحکام دندان ها دارند.

کدام روکش ها برای دندان های آسیاب بهتر است؟

در این مورد توضیحات لازم در بالا داده شد, اما در ایجا توضیحات بیشتری نیز ارائه می شود. از نظر کاربرد روکش تمام فلزی دندان معمولاً برای دندانی استفاده می‌شود که نیروی بسیاری به آن ها وارد می شود و لازم است روکش این دندان استحکام و دوام بالایی داشته باشد. به همین علت بیشتر مواقع برای دندان‌های آسیاب از روکش های فلزی استفاده می شود.

همچنین روکش فلزی دندان با پوشش سرامیک از استحکام مناسبی برخوردار می باشد. این روکش ها نیز گزینه خوبی برای دندان هایی می باشند که نیاز به استحکام زیاد دارند, و می توان از آنها برای دندان های آسیاب بزرگ و کوچک استفاده کرد.

روکش های فلزی با پوشش سرامیک از تمامی روکش های سرامیکی مقاوم تر بوده و دارای استحکام بالای می باشند. با این وجود دوام این روکش ها به پای روکش های تمام فلزی دندانی نمی رسد.

اینکه کدام روکش برای دندان شما با توجه به وضعیت دندان تان مناسب تر است, بهتر است در ایم مورد نظر دندانپزشک تان را جویا شوید.

بعد از روکش دندان, برای افزایش طول عمر روکش, لازم است از آن به خوبی مراقبت کنید. در این مورد مطالعه مطلب مراقبت های لازم بعد از روکش دندان می تواند مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست