سن مناسب برای ارتودنسی دندان کودکان

بسیاری از والدین از دندانپزشکان این سوال را دارند که زمان مناسب برای ارتودنسی دندان کودکان از چه سنی شروع می شود؟ در این مطلب درباره ارتودنسی دندان های کودکان برای شما می نویسیم. با ما همراه باشید:

لازم است بچه ها در سن ۷ سالگی شان برای معاینه و مشاوره به متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنند. متخصص ارتودنسی بعد از برسی و ارزیابی و معاینه کودک, به والدین کودک خواهد گفت که بهترین زمان و سن انجام ارتودنسی چه موقع و بهترین روش درمان برای فرزندتان چه روشی است.

در بسیاری از مواقع می توان درمان ارتودنسی را با شروع ریزش دندان های شیری کودکان و درآمدن دندان های جدید آغاز کرد. دندان های جدید یا همان دائمی کودکان در سن  ۸ تا ۱۴ سالگی رشد می‌کنند. با این حساب می توان گفت ۹ تا ۱۴ سالگی بهترین سن برای انجام ارتودنسی دندان های کودکان است.

البته توجه داشته باشید که شرایط هر کودکی نسبت به کودک دیگر متفاوت است و ممکن است برخی از بچه ها در سنین پایین تری به ارتودنسی نیاز داشته باشند.

مزایا و فواید استفاده از درمان ارتودنسی عبارت است از دهان و دندان سالم, ظاهر مناسب و دندان هایی که به علت سلامت بیشتر اختمالا طول عمر بیشتری خواهند داشت. قبلا در مقاله ای با عنوان ارتودنسی دندان چیست؟ توضیحات بیشتری در این باره داده شده است. مشکلات احتمالی دندان ها و فکی فرزندتان را به موقع تشخیص داده و درباره بهترین زمان درمان با مشورت و کمک متخصص ارتودنسی تصمیم درستی را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست