مشکلات بی دندانی چیست؟ + راهکار درمانی

آیا تاکنون به عوارض نداشتن دندان و مشکلات بی دندانی فکر کرده اید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده ایم که چه نعمت های ارزشمندی را در دهانمان داریم؟

در این بخش از دندانپزشکی هروی به عوارض از دست دادن دندان و مشکلات بی دندانی و همچنین ضرورت جایگزین کردن دندان از دست رفته می پردازیم.

عوارض بی دندانی و جایگزین نکردن دندان از دست رفته چیست؟ این عوارض می تواند شامل تحلیل رفتن استخوان فک، جابجایی سایر دندان ها و دندانی های کناری جای خالی دندان در فک، مشکلات بسته شدن فک و روی هم قرار نگرفتن دندانها، بروز مشکلاتی در جویدن خوراکی ها و تکلم بر اثر نداشتن دندان و از همه این ها مهم تر، تاثیر نداشتن دندان و . . .

با توجه به مشکلاتی که بیان شد برای جای خالی از دست رفته, کشیده شده یا دندان افتاده باید یک درمان مناسب در نظر گرفته بشود.

ایمپلنت دندان و بریج دندان می توانند گزینه های مناسبی برای جایگزینی دندان از دست رفته باشند.

از دست دادن دندان در افراد بزرگسال یک مشکل جدی در سلامت دندان هایشان می باشد. معمولا پوسیدگی های دندانی یا ضربه خوردن دندان از اصلی ترین دلایل از دست دادن دندان می باشد.

با اینکه مشکل نبود دندان با روش های درمانی جایگزینی دندان مانند کاشت ایمپلنت دندان، بریج یا همان پل دندان یا سایر پروتزهای دندانی قابل حل شدن می باشد، اما برخی از مردم به دلایل مختلف ترجیح می دهند با نداشتن دندان شان و جای خالی دندانشان کنار بیایند.

گفته می شود اگر جای خالی دندان کشیده شده با روش هایی که ذکر شد جایگزین نشود، نبود دندان بر سلامت و عملکرد لبخند افراد تاثیرگذار خواهد بوذ.

جایگزین نکردن دندان از دست رفته باعث ایجاد مشکلاتی می شود. گفته می شود نداشتن دندان باعث بروز مشکلاتی می شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

۱- بی دندانی در بخش دندان های قدامی و ردیف جلو می تواند در تکلم و صحبت کردن افراد تاثیرگذار باشد.

۲- حرکت دندان های مجار به سمت جای خالی دندان از دست رفته

۳- حرکت دندان مقابل به سمت جای خالی دندان از دست رفته

۴- مشکلات زیبایی به خصوص اگر مشکل بی دندانی در دندان های ردیف جلو باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست